onsdag 31 juli 2013

Så var det då torsdag och andra (sista) fastedagen denna veckan. Har börjat dagen med ett kokt ägg som ger 70 kcal och lunchen kommer att bestå av varma koppen och ytterligare ett ägg som ger 140 kcal.  Det betyder att jag har 290 kcal kvar att äta under dagen och jag tänkte mig faktiskt lite kyckling på en bädd av spenat, tomat, lök och keso till kvällsmat. Det blir tom över lite kcal till en smoothie också J

Det här med 5:2 dieten var faktiskt lättare än jag trodde. Det är enkelt att räkna kalorier, så länge man har en hushållsvåg. Det står även skrivet på de flesta förpackningar i affären vad livsmedlet innehåller, vilket förenklar mycket. De dagar jag inte fastar håller jag mig till 1700 kcal, vilket är det jag ska äta för att gå ner i vikt. Jag tränar lite hårdare de dagarna också och lite lättare när jag fastar.
Igår fick jag även plats med lite kladdkaka och grädde när vår söta hjälpreda i köket på jobbet slutade. Han ville bjuda oss på nåt och vi ville bara binda fast honom i köket så att han aldrig försvinner! Får hoppas att han kommer tillbaka snart igen. Annars var dagen /kvällen på jobbet igår bra. Vi hade att göra hela tiden, fick in lite nya patienter och hade lite post op att ta hand om. Det är ett roligt jobb man har, att få ta hand om människor och rehabilitera dem. Finns inget mer givande än när en patient som knappt kunnat röra sig GÅR därifrån. Då vet man att man gjort ett bra jobb J

Idag är jag dock ledig, även imorgon. Vad jag ska göra dessa två dagar har jag inte planerat så ingående utan det får bli som det bli . Imorgon vet jag i alla fall att jag ska hämta lilltjejen och gå på Skärgårds fest, åka karuseller och äta Langos!! Bättre kan det inte bli.. Sen blir det jobb lördag och söndag för att sen vara ledig på måndag igen. Då blir det förhoppningsvis stranden med barnen som får vara lediga från förskolan.

Men nu ska jag ställa mig på crosstrainern  i 25 minuter och avsluta med lite styrketräning innan jag beger mig in till stan för att shoppa lite.

Lägger upp en bild från gårdagens utsikt från jobbet ;)



P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar