lördag 3 augusti 2013

Ännu en helg!!

Idag har jag jobbat 7-16 och det har varit skönare inne än vad det har varit ute.. VARMT, VARMT, VARMT är vad det har varit. Jag tog cykeln hem direkt och öppnade upp dörrar och fönster i lägenheten och kom genast på att jag var helt ensam hemma!! Jag är aldrig ensam hemma nästan och till råga på allt ska jag även sova ensam! Sambon är på ön med sonen hos sina föräldrar och min dotter är hos sin pappa för att träffa sina kusiner som rest långväga hit. Är fruktansvärt tråkigt och tyst och jag vill bara somna så jag kan jobba imorgon och sen hämta min gullunge..  7-15.30 ska jag slita imorgon, men vi e ett bra gäng som jobbar så dagen lär gå fort.

Nu har det ju varit Skärgårds fest i staun och igår var vi på stan i 7 timmar.. 7 lååååånga timmar med karusellåkning, langosätning, och pilkastning! Vann en och annan nalle samt fyndade skor till både mig och dottern. Ett par skinn ballerina för 49! Kr, - 25 kr rabatt och ett par söta tygskor till lilltjejen för 49 kr. Jag är nöjd och har äntligen hittat ett par orangea skor! Hittade även ett par orangea örhängen, och självklart har jag en orange väska.. För att inte tala om jobbet där jag har orangea foppa, orange namnskylt, orange pennhållare och som pricken över i, en orange överstrykningspenna som jag inte har nån som helst nytta av J. Ja, ni kan ju kanske räkna ut vilken min favvo färg är??!! Hehehehe..




Med vikten går det neråt, jag kämpar med min 5:2 diet (http://5-2dieten.com/).. Resultat kommer inom kort.. Ska bli en utmaning den kommande veckan när vi har barnen.  Tror jag tar fastedagarna de dagar jag jobbar, tisdag och fredag så jag kan äta med barnen de dagarna vi e lediga.
Men nu ska jag stänga datorn, lägga mig i sängen och titta på film..

Ha en fortsatt skön helg allihopa


P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar