tisdag 30 juli 2013

Regnet det öser ner..

...och jag fullkomligt älskar det. Jag har jobbat hela helgen och kände bara för att ha en skön, ledig slappdag i soffan idag.. Hade nu solen skinit så hade jag känt pressen att gå till stranden och sola, eller vara ute över huvudtaget. Men idag kände jag inte för det och när jag hörde smattret mot rutorna imorse blev jag nästan lite euforisk. Men det har inte bara blivit slapp.. Nej, lite träning har jag hunnit med på min crosstrainer, frukost och lunch har tillagats och ätits och snart väntar en bussresa på 10 min in till stan för att handla dagens mat, nämligen Thai.. Blev så sugen på det igår, men eftersom jag går på 5:2 dieten nu och jag bara fick äta 500 kcal så får det bli idag istället. 

Japp, nu har jag börjat på ny diet.. Måste ju testas så man vet vad det handlar om och än så länge har jag bara hört positiva saker om den. Började som sagt igår och startade med en fastedag som innebär att jag endast får äta 500 kalorier. Funkade bra och jag lyckades hitta mat med låg kalorimängd som gjorde att jag kunde äta 3 mål igår, lunch, middag och efter träningen. Det blev mycket citronvatten och en och annan kopp te för att fylla ut lite. Det blev lätt träning, 25 min på crosstrainern och minus 200 kalorier, så allt som allt fick jag i mig 300 kalorier igår.

Idag blev det gofrukost.. 2 knäckebröd med keso, purjolök, skinka och tomat. Till det en skål med vaniljyoggi (0,5%), 1 banan och ett stort glas lättmjölk.

Till lunch blev det sallad gjord på ruccola, tomat, rödlök, fetaost och 0,5 msk rapsolja. Supersmarrigt.. Allt som allt har jag fått i mig 870 kalorier minus 370 kalorier från träningen så jag har lite kvar att nyttja av mina 1700 kalorier jag får äta om dagen (när jag inte fastar). Tänkte dock köra ett extra träningspass ikväll bara för att..

Nu ska jag däremot ta på mig lite kläder, trotsa regnet och bege mig in till stan..

Ha en skön eftermiddag/kväll

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar