torsdag 25 juli 2013

Då var det snart fredag igen, veckan har verkligen gått fort och jag kan inte minnas vad vi har gjort förutom att jobba.  Det är verkligen jobb, jobb, jobb just nu, jag fattar inte hur man ska orka detta tills man fyller 65! Just nu jobbar jag heltid vilket innebär att jag antingen jobbar 7-16 eller 13-21.30. Hämtar på dagis 16.30, hemma 17.15, lagar mat, äter, lägger barnen, tränar, duschar och går och lägger sig! Vilket liv!! Men from 1/9 går jag ner till 75% och det ska bli skönt, även om det kommer kännas lite i plånboken!

Ja, hur går det då med viktminskning och allt??!! Jo, det går sakta ner, väldigt sakta.. Så, jag har bestämt mig för att testa på den här 5:2 dieten som alla pratar om just nu. Läste lite om den i MåBra tidningen som damp ner i brevlådan igår och jag tycker det låter som ett rimligt sätt att gå ner i vikt på. Samtidigt är det tydligen bra för blodsocker och annat med. 

Får se vad den har att bidra med och om jag lyckas hålla den. Den bästa med den är ju att man själv får välja vilka de 2 dagarna är som man ska fasta, alltså äta max 500 kcal. Det behöver heller inte vara samma dagar alla veckorna utan man får byta hur man vill. Passar mig perfekt då det är lättare för mig att fast när jag är ledig från jobbet. 

Idag däremot ska jag trycka i mig lite makaroner och köttbullar!! Ja, jag vet.. Jag som inte äter pasta och sånt, men idag blev jag sugen på det och barnen älskar det.. Sen är det ju lätt att laga också ;)

Nu ska jag däremot fixa lite innan sambon kommer hem. Barnen sitter och tittar på Smurfarna så än så länge har jag lite lugn och ro..

Ha en fortsatt skön sommar dag..

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar