lördag 31 augusti 2013

Kalas!

Hej igen alla!

Jag vet, det går alldeles för lång tid mellan mina inlägg.. Den enda ursäkten jag har är tidsbrist. Är jag inte på jobbet så tränar jag eller lagar mat, äter, tvättar, myser med barnen och sambon osv.. Men nu är jag här och jag ska försöka uppdatera veckan som varit.

Till att börja med så har jag stört mig på alla som har uttalat sig negativt om 5:2 metoden. Det gäller så väl "kändisar" som personer i min närhet. De har fått för sig att de dagar man fastar så svälter man sig själv och de dagar man får äta, ja då vräker man i sig pizza, hamburgare, godis och chips.. "Vanligt folk" läser kändisarnas krönikor och kommentarer och tar för givet att allt de säger stämmer. Jag uppmanar alla som tvunget måste öppna sin mun och spy galla över sånt de inte vet, att LÄSA PÅ!! Fördjupa er, lär er och ta reda på all fakta innan ni yttrar er.

5:2 metoden är inget jag bara hoppade på utan att veta nåt om den. Jag såg Vetenskapens värld, googlade och läste böcker. Jag googlar fortfarande om det bara för att få veta det senaste. Visst, jag håller med de som säger att det bästa är att äta lagom och vanlig mat och motionera. Men de som säger detta kämpar inte med att gå ner 25-30 kilo! Är man redan normalviktig så fine, kör på som vanligt men för min del så tänker jag fortsätta med denna metod när jag nått min målvikt, kanske att jag drar ner det till en fastedag i veckan istället.

Jag är i vilket fall som helst glad att jag har hittat en metod som passar mig, ger resultat och får mig att må bra. Har förresten lyckats hitta nudlar med endast 8kcal/100 gram. Finns på Gymgrossisten.. Passar utmärkt på fastedagarna :)


Idag har jag även fått veta svart på vitt att jag har gått ner och att det syns. Jag och dottern åkte på kalas i Skåne och träffade familj som jag inte sett på ett halvår. Alla tyckte att jag var så fin och att jag var smalare. Hela jag sken upp och jag har gått med ett leende inombords hela dagen :)

Jag är så glad just nu att jag mår bättre än på länge och det kan ingen ta ifrån mig.. Det enda som hade varit snäppet bättre nu är om jag får fortsatt jobb på den avdelningen jag jobbar på nu.. Storm trivs där och hade kunnat tänka mig ett jobb där fram till pensionen :)

Vi får hålla tummarna, på måndag får jag veta.

Men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Mycket att göra imorgon och många att besöka..

Sov gott alla!

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar