torsdag 8 augusti 2013

Fantastiska människor!!!


Tänk att det finns så snälla och osjälviska människor där ute som tänker på andra utan att vilja ha något tillbaka. Följer en blogg om en tjej som gått ner väldigt mkt i vikt på egen hand, helt utan operation och som fick beviljat en operation för att ta bort överflödig hud på magen av Landstinget. Något de däremot inte beviljade var ben och arm operation vilket denna tjej får bekosta själv. Nu är det ju så att en sådan operation kostar en del, och det är inte alla som bara kan gå till banken och ta ett lån hur som helst eller har pengar undanstoppade under madrassen. Har själv en kompis som fick betala själv och hon sa att det sved ordentligt i plånboken, men visst det var värt det.

Nu har en helt oberoende människa på Facebook startat en insamling för att operationerna ska kunna genomföras. Alla bidrag, stora som små är välkomna och självklart tänker jag skänka en slant. Det är som många har skrivit, att det är bättre att skippa tidningen en dag och istället skänka de pengarna.. 

Annars är det lugnt och skönt här hemma hos familjen Crazy.. Har haft 2 lediga dagar på raken med barnen som sällskap och det har blivit lite utflykter och självklart en massa bråk och gnäll.. Men de är underbara ändå. Idag är det soffmys och film som gäller eftersom det regnar och de har lovat åska, men ibland är det skönt med såna dagar också.

Idag har jag dessutom valt att ha den andra av mina fastedagar. Får se hur det gå med barnen hemma :) Än så länge har jag fått i mig en energidryck på 8,2 kcal och en naturdiet på 102 kcal. Får se vad jag stoppar i mig under resten av dagen. Kanske lite varma koppen och ett ägg till middag och till avslutning lite keso på en knäckemacka!?? Vet inte, kanske blir en naturdiet igen istället.. 

Imorgon är det i alla fall fredag och barnen ska lämnas tillbaka till sin pappa/mamma. Själv går jag på 3:e helgen av 4 imorgon vilket ska bli jätte kul!! Eller ja, kanske inte jätte, hade hellre varit hemma och myst med sambon.. Vi har inte haft något helgmys på länge nu! Meeen.... Om 2 veckor smäller det :) Funderar på att överraska med lite hotellmys eller annat trevligt.. Vi har ju inte haft semester nån av oss i sommar så jag tycker vi förtjänar det :) 

Just det, på måndag ryker P-staven.. Har haft den ett år men den har bara gett mig bekymmer så jag har börjat med piller igen så får vi se hur det går.. Ska bli ganska skönt att slippa den för varje gång jag tränar armar så får jag ont.. Den har nog satt sig på ett konstigt ställe!

Men nu ska jag sätta mig ner och beställa hem lite weightloss bars, som jag kan ha som alternativ till pulvret på mina fastedagar.

Hoppas ni får en mysig torsdag!!

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar