tisdag 20 augusti 2013

johoo..

Ja, då har det gått en vecka sen jag skrev sist.. Tiden går! Men den senaste veckan har jag inte haft tid med annat än att jobba och träna. Det sköna är att jag igår avslutade den fjärde helgen på raken och nu är ledig 2 helger i rad. Tänk att något kan göra en så lycklig :) Har ju barnen den här veckan också så visst har man att göra hela tiden. 

Idag har jag varit ledig och haft en mys dag med dottern. Vi har legat i sängen och tittat på barnkanalen (jag halvsovande) sen blev det sen frukost och en runda på stan. Nu sitter hon och tittar på Barbie filmer, hon får  ju passa på nu när det inte finns några pojkar i huset ;)

Med dieten går det bra. Har dock tappat motivationen till att träna och kör inte fullt ut. Ska lägga upp ett fyra veckors schema som jag ska följa slaviskt så får jag se hur det går. Men det går sakta men säkert ner. Kommer att uppdatera vikt ungefär en gång i månaden på bloggen. Ska försöka få till en bild nästa gång att lägga upp också.. 

Nu har jag ju lyckats få ont i ryggen också, något som har bidragit till att jag inte känner för att träna. Vill hellre bara ligga i soffan och tycka synd om mig själv. Men samtidigt vet jag att det blir bättre av att röra mig. Jag har ju inte ont i ryggen under dagarna när jag jobbar, just för att jag är igång hela tiden. Man tycker ju att det borde vara tvärtom eftersom det är mycket tunga lyft osv, men faktiskt inte. Får se hur det blir. Fick ju ett presentkort på massage av min älskling när jag fyllde år så jag tänkte faktiskt boka tid snart för en helkropps massage.

Är som sagt ledig i helgen och på lördag blir det låååång sovmorgon, även om jag vaknar tidigt så ska jag ligga kvar i sängen. Sen blir det förhoppningsvis fint väder så vi kan åka ut med båten. Packa lite picknick och hitta en mysig kobbe att sitta på. Sen blir det hem igen på kvällen för att avnjuta lite alkohol och god middag. Ser verkligen fram emot det. 

Men nu är det dags för mig att göra dottern sällskap i soffan och mysa lite innan grabbarna kommer hem.

Ha det bra..

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar