söndag 1 september 2013

Sista natten

Då var det sista natten i Skåne innan avfärd till Blekinge igen imorgon. Idag har jag och dottern varit på Bo Ohlsson i Tomelilla (här få du mest för pengarna) eller INTE!! Nu är det ett tag sen jag var där sist men det har ju alltid varit en affär med billiga kläder, skor och annat roligt. Mina ögon höll på att ploppa ut när jag fick se att det nästan var dyrare att köpa skor där än i en ordentlig skoaffär.. Kläderna var som gjorda för 65+ och leksaker som man alltid har köpt billigt där kostade som i en vanlig leksaks affär. Det är väl så det blir när  det byts ägare, allt ska ändras och det ska tjänas så mycket pengar som möjligt. Men, men.. Kom därifrån med en lampa min pappa ville ha, ett hårband till hans fru, lite smått till barnen och så till mig.. INGET!! tjohooo.. Dottern hade i alla fall roligt och nagellacket hon köpte fick pryda även mina naglar, dock dem på tårna----------->

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

När vi sen satt och väntade på tåget såg jag en av mina bästa vänner komma och sätta sig på perrongen framför.. Ringde på hans mobil och skickade ett sms så att han skulle vända sig om, vilket han också gjorde.. Ett alldeles för kort men efterlängtat möte! Det är hela 2 år sen vi träffades sist! Efter en hel del kramar gick han till sitt och regnet tog över istället! Som tur var kom tåget och vi kunde åka hem. En snäll pappa kom och hämtade oss på stationen när vi var framme så vi slapp bli blöta :)

Väl hemma och lagom till maten blev dottern dålig med huvudvärk och feber (är även förkyld). I med alvedon och soffläge med filt och gosedjur.. Hon slocknade direkt och sov en timme, sen var hon lika pigg igen .. 

Med maten har det gått bra. inte ätit mer än det jag ska och på tisdag blir det fasta igen eftersom jag inte har lust med det imorgon när vi ska åka tåg.

Så för att orka med morgondagen säger jag godnatt för ikväll och på återseende..

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar